lt:Mūsų DNR:Garage:Alejandro Mesonero’s Design Process LT/LT

Alejandro Mesonero Romanos

Atgal į garažą

Pradėkime nuo CUPRA logotipo. Apie ką jis?

Mes laužome klasikines automobilių pasaulio normas. Mums daugiau rūpi CUPRA modelių skleidžiama dvasia ir filosofija, o ne atskiras gaminys. 

Mes norėjome sukurti jausmą, kad priklausai šeimai. Dėl to atsirado analogija su trikampiais. Įsivaizduokite du susikertančius trikampius. Trikampio forma yra labai dinamiška. Jis remiasi į stabilų pagrindą ir rodo aiškią kryptį.

Ir tuomet jūs jį apvertėte aukštyn kojomis.

Siekiant suteikti jam daugiau greičio ir dinamiškumo. Be to, mūsų gaminius papildys dalys, priedai ir kolekcijos. Mes taip pat ieškome įvairių partnerystės formų su kitais prekių ženklais ir asmenimis, siekdami papildyti jaudinančią CUPRA patirtį. Mums tai nėra vien gaminys: mes į jį žiūrime gerokai plačiau.

Kokią idėją siekėte įkūnyti CUPRA?

Kaip koncepcija grynoji galia jau šiek tiek senamadiška. Mes nekalbame vien tik apie greičio šimtąją sekundės dalį. Pažvelgę giliau mūsų automobiliuose rasite naują elementą. Mes ieškome kažko labiau rafinuoto, ne tokio brutalaus ir krentančio į akis, o elegantiškesnio ir prašmatnesnio. Mes siekiame labiau atsipalaiduoti ir būti stilingesniais.

Greitis neabejotinai yra vienas iš CUPRA komponentų. Kaip jūs apibūdintumėte greitį?

Greitis – tai judėjimo labai greitai sąvoka, kai paaštrėja jūsų pojūčiai, regėjimas ir adrenalinas kaitina jums kraują. Paties greičio pojūtis yra magiškas. Pasodinę trimetį vaiką į vežimėlį ir pastūmę, jūs sukuriate greičio pojūtį, kuris iš karto atsispindi vaiko šypsenoje. Jis slypi visų mūsų viduje. Greitis yra jėga. Judėti greitai yra jėga.

CUPRA pasaulyje vieną jaudinančią patirtį galite pakeisti kita neatkreipdami į tai dėmesio.

Mums svarbiausias dalykas yra kelionė. Mes nekalbame vien apie greitį ar nukeliavimą iki tikslo išspaudžiant paskutinę galią ir pasiekiant greičio rekordą Niurburgringo žiede – mes jau tai padarėme! Pats malonumas yra kaip ten nukeliauti.

Kuo be greito važiavimo skiriasi CUPRA vairavimas lyginant su visais kitais?

Pojūčių yra daug daugiau nei tiesiog važiuoti dideliu greičiu. Tai garsas, medžiagos automobilio salone, netgi kvapas. Galingame automobilyje viskas remiasi pojūčiais. Pirma, į akis krenta vaizdas, todėl ypatingą dėmesį skiriame automobilio išvaizdai. Tačiau ne mažiau svarbus yra ir judrumas. Kai kurios automobilio detalės pagamintos iš anglies pluošto, tačiau jos ne tik pagerina išvaizdą. Pagrindinė šių dalių funkcija yra sumažinti automobilio masę. 

Ir visų dalių paskirtis yra ne vien funkcionalumas ir grožis, bet ir paprastumas. Jos netgi turi traukti vairuotoją grįžti į garažą.

Ar CUPRA vairuotojui bus patogi?

Labai. Mes kursime vairuotojui skirtą aplinką, tačiau ne tuo asketišku sportiniu būdu. Mes naudojame medžiagas, kurias malonu liesti – mums patinka žmogaus prisilietimas. Štai kodėl mums atėjo mintis naudoti vario spalvą, kuri yra labai šilta ir tikra. Mes norime perduoti šį prekės ženklo šilumos pojūtį. Jis nėra toks šaltas, kaip aliuminis, ir artimesnis žmonėms, žmogiškesnis.

Kokia ateitis laukia CUPRA dizaino?

Niekas neiškalta akmenyje. Mes nesakome, kad štai ši konkreti linija yra būdinga CUPRA. CUPRA automobiliai yra sportiški, su charakteriu, tačiau jie nesiruošia jums įkąsti. Labai plona linija skiria tai, kas charakteringa, nuo to, kas agresyvu. Ateityje mes neabejotinai dar pridėsime elegancijos prie CUPRA automobilių sportiškumo.

„Mes įsitikinę, kad elektrinis automobilis gali būti lenktyniniu automobiliu“

Jūs ką tik pristatėte visiškai naują „CUPRA e-Racer“.

Taip, ir jis varomas vien elektra! Šis automobilis nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip vien elektra varomas – ir labai konkurencingas. Mes išsikėlėme tikslą padaryti jį tokiu pačiu greitu, kaip ir automobilį su vidaus degimo varikliu. O apie dizainą galiu papasakoti gražią istoriją: Ar pamenate pirmąjį „Cup Racer“? Mes jį surinkome labai greitai, o jis pasirodė labai sėkmingai. Vis dėlto, mes neturėjome laiko gludinti aerodinaminių savybių, nes, pavyzdžiui, tai buvo ir šiek tiek slaptas projektas. Mes neatlikome jokių aerodinaminių bandymų.

Kurdami „Evolution“ modelį susitelkėme į vieną tikslą: pagaminkite 8 km/val. greitesnį automobilį netobulindami variklio, vien gerindami aerodinamiką. Ir automobilis turi atrodyti net geriau. Mes tai padarėme. Kai pradėjome kalbėti apie „e-Racer“, jis tapo kitu dideliu iššūkiu, nes tikslas nebuvo iš lengvųjų. Aerodinamika ir masė tapo labai svarbiais veiksniais. Inžinieriai užsiėmė masės problema ir stengėsi išgauti kuo geresnį galios ir masės santykį. O aerodinamika liko mums, dizaineriams. Be to, mes norėjome dar geriau atrodančio automobilio, nei antrosios kartos „Cup Racer“.

Taigi, mes užbaigėme. Mes tai padarėme. Mes įsitikinę, kad elektrinis automobilis gali būti lenktyninis, arba kad lenktyninis automobilis gali būti elektrinis ir gražus ir sužadinti visas tas emocijas, apie kurias šnekame.

„Mes laužome klasikines automobilių pasaulio normas“

Ar yra specifinių iššūkių kuriant visiškai naują automobilių prekės ženklą?

Reikia turėti labai aiškią idėją apie filosofiją. Reikia suprasti filosofiją to, ką norite pasiekti. Aš paklausiau savęs: kokį automobilį įsivaizduoju po ketverių metų? Ir po to grįžau atgal ir pradėjau dirbti.

Kokių potraukių dar turite be dizaino kūrimo?

Važiavimą (juokiasi).

Kas jus stumia į priekį? Ar turite specifinį požiūrį į savo gyvenimą?

Manau, kad tai aistra. Automobilius į mokyklinius sąsiuvinius pradėjau piešti dar būdamas 11 metų. Galiausiai pradėjau studijuoti savo mėgstamą sritį – dizainą.

Ką galite pasakyti apie kitus žmones, kurie kuria ir konstruoja CUPRA, ar jie yra kuo nors ypatingi?

Mes labai kruopščiai atsirinkome savo darbuotojus. Jie turi jausti prekės ženklą. Ir taip pat jie turi būti žmonės, linkę šiek tiek rizikuoti. Jums gali tekti velniškai stengtis, kad prastumtumėte savo idėjas. Jie yra žmonės, kurie sako: „Aš suprantu, ko norite, tačiau ką manote, jei mes padarytumėme taip?“ Gamyboje dirbantys žmonės turės būti labai įgudę. Kai kurias dalis reikės pagaminti ir pritvirtinti rankomis. Mes didelį dėmesį kreipiame smulkmenoms, tačiau taip pat  ir šiai aistrai – kurti rankomis. Šito neįmanoma padaryti didelėje gamykloje ir reikia jaukesnės aplinkos, kokią turime čia Martorell.